Birleşik Arap Emirlikleri, OPEC sonrası OAPEC üyeliğinden de ayrıldı;

Birleşik Arap Emirlikleri, OPEC sonrası OAPEC üyeliğinden de ayrıldı

Birleşik Arap Emirlikleri, OPEC ve OPEC+’tan ayrılmasının ardından Petrol İhraç Eden Arap Ülkeleri Örgütü’nden de çekildi. ...

Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), daha önce Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC+ üyeliklerinden ayrılacağını duyurmuştu, şimdi de Petrol İhraç Eden Arap Ülkeleri Örgütü’nden (OAPEC) çekildiğini açıkladı.

OAPEC tarafından yapılan açıklamada, BAE Enerji ve Altyapı Bakanı Süheyl el-Mezrui’nin, örgütün dönem başkanı Libya Petrol ve Gaz Bakanı Halife Receb Abdussadık’a gönderdiği resmi yazıyla çekilme kararını bildirdiği belirtildi. Açıklamada, söz konusu kararın 1 Mayıs 2026 itibarıyla yürürlüğe girdiği ifade edildi.

BAE’nin bu kararı, kısa süre önce duyurduğu OPEC ve OPEC+’tan ayrılma hamlesinin devamı niteliğinde değerlendiriliyor.

Abu Dabi yönetimi, 1 Mayıs 2026 itibarıyla bu iki büyük petrol ittifakından da ayrıldığını açıklamıştı. (İLKHA)

Kaynak: 530439

İlgili Konular :
İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
0 Yorum