Bursa'da ormanlık alanlara giriş 15 Ekim'e kadar yasaklandı
Bursa Valiliği, artan sıcaklıklar ve orman yangını riskine karşı aldığı kararla 20 Haziran-15 Ekim tarihleri arasında ormanlık alanlara girişleri yasakladı....
Yaz mevsiminin başlamasıyla birlikte hava sıcaklıklarında yaşanacak artışın orman yangını riskini yükseltmesi nedeniyle Bursa Valiliği tarafından kapsamlı önlemler hayata geçirildi.
Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu'nun aldığı kararlar doğrultusunda, Bursa genelinde ormanların korunmasına yönelik çeşitli yasak ve tedbirler uygulanacak.
Valilikten yapılan açıklamada, 6831 sayılı Orman Kanunu ile 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu hükümleri kapsamında, 20 Haziran ile 15 Ekim tarihleri arasında Bursa'daki ormanlık alanlara girişlerin yasaklandığı bildirildi. Ancak daha önce belirlenen piknik ve mesire alanları, milli parklar, tabiat parkları ve ekoturizm alanlarında piknik, yürüyüş ve sportif faaliyetlerin sürdürülebileceği belirtildi.
Karara göre, izin verilen alanlar dışında kalan tüm ormanlık bölgelere araç veya yaya olarak giriş yapılması, mangal yakılması, tüp ve nargile kullanılması ile her türlü ateş yakılması yasaklandı.
Valilik ayrıca, orman içi ve çevresindeki mahalleler başta olmak üzere il genelinde anız, bağ-bahçe temizliği, zeytinlik ve tarla temizliği gibi nedenlerle ağaç, dal ve bitki örtüsünün yakılmasının da yasaklandığını duyurdu.
Orman yangınlarına karşı tarım alanlarında da ek tedbirler alınırken, özellikle ormanlık alanların içindeki veya bitişiğindeki tarlalarda yapılacak hasat çalışmalarında, biçerdöverlere en az 2,5 ton kapasiteli ve pompalı su tankeri eşlik ettirilecek. Hasat sonrası anız yangınlarının önlenmesi amacıyla arazi sahipleri gerekli tedbirleri almakla yükümlü olacak.
Sanayi tesisleri, organize sanayi bölgeleri ve ormanlık alanların yakınında faaliyet gösteren işletmeler de yangın riskine karşı tüm önlemleri eksiksiz uygulayacak. Enerji nakil hatlarından sorumlu kurumlar ise özellikle ormanlık bölgelerden geçen hatlarda bakım çalışmalarını artırarak gerekli durumlarda enerji kesintisi uygulayabilecek.
Belediyeler, ormanlık alanlara yakın çöp toplama sahalarının çevresinde koruma bantları oluşturacak ve olası yangınlara müdahalede kullanılmak üzere iş makinelerini hazır bulunduracak.
Denetimlerin kaymakamlıklar, orman işletme müdürlükleri, emniyet ve jandarma ekiplerinin koordinasyonunda yürütüleceği belirtilirken, kurallara aykırı hareket edenler hakkında Orman Kanunu, Türk Ceza Kanunu, İl İdaresi Kanunu ve Kabahatler Kanunu kapsamında idari ve adli işlem uygulanacağı ifade edildi. (İLKHA)
Kaynak: 542451



HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.