İran ve Umman'dan Hürmüz Boğazı görüşmesi;

İran ve Umman'dan Hürmüz Boğazı görüşmesi

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi ile Ummanlı mevkidaşı Bedr bin Hamed el-Busaidi, Hürmüz Boğazı'yla ilgili son gelişmeler ve iki ülkeyi ilgilendiren konuları görüştü. ...

İran Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamaya göre Arakçi ve Busaidi telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

Görüşmede taraflar, Hürmüz Boğazı'ndaki deniz geçişlerine ilişkin son gelişmeleri ve 60 günlük dönem için öngörülen geçici düzenlemeleri ele alarak, bu konuda koordinasyonun, ikili istişarelerin ve teknik düzeydeki uzman görüşmelerinin sürdürülmesinin önemine değindi.

İran ve Umman dışişleri bakanları ayrıca, ortak ilgi alanına giren konuların diplomatik kanallar ve iki ülke arasındaki sürekli işbirliği yoluyla takip edilmesi ve istişarelerin sürdürülmesi konusunda mutabık kaldı.

İran ile ABD arasında varılan mutabakat metninde yer alan Hürmüz Boğazı'ndan geçiş konusu henüz belirsizliğini koruyor.

İran yönetimi Boğaz'dan geçişlerde ücret alacağı yönünde açıklamalar yaparken ABD, uluslararası sulardan herhangi bir ücret talep edilmeyeceğini savunuyor.

Umman'ın, gemilerden ücret alınmayacak farklı bir koridor açtığını açıklaması üzerine İran bu duruma tepki göstermiş ve gelecek haftalarda, eğer hizmet ücreti ve boğazdan gelir elde etme meselesi sonuçlanmazsa, boğazın yeniden kapatılacağı uyarısı yapmıştı. (İLKHA)

Kaynak: 542703

İlgili Konular :
İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
0 Yorum